Een feestelijke mijlpaal: 123Advies bestaat 10 jaar!
Tijd voor een terugblik met idealen, valkuilen, hoogtepunten en een groot dankwoord voor onze klanten & ambassadeurs. Hieronder een samenvatting van 10 jaar 123Advies:
Kansen benutten
Het begon allemaal 10 jaar geleden met het idee dat het anders kon en moest. Grootbanken & tussenpersonen hadden in 2009 een zeer slecht imago waarbij netjes gezegd klantbelang niet de grootste prioriteit kreeg. Wie wil daar in werken? ‘Ik wilde absoluut, maar dan wel op de juiste manier waarbij het belang van de klant altijd het belangrijkste is’ aldus eigenaar Mark van Milligen. Hij vervolgt: ‘ik zag het als een kans, een gat in de markt die opgevuld moest worden’. Om de kansen te benutten moest Mark bewijzen dat het anders kan. Dit wordt verklaard in een toepasselijke 123:
1. 100% onafhankelijk. Altijd onderbouwd advies & aantoonbaar de beste deal realiseren;
2. 100% klantbelang. Altijd in het belang van relaties handelen & gemak bieden in de breedste zin van het woord;
3. 100% duidelijk communiceren. Zeggen wat je doet & doen wat je zegt. Als het even kan binnen 24 uur reageren.
Het begin is altijd moeilijk
Mark was 18 jaar en kwam niet direct in aanmerking voor een AFM vergunning, onder de paraplu van een oud stageadres lukte dit toch. Geldverstrekkers gaven niet direct een rechtstreekse aanstelling, dus was 123Advies aangewezen op dure inkooppartijen. Je moet er voor knokken: een zelfstandige vergunning en met alle geldverstrekkers rechtstreeks samenwerken is nu al heel lang een feit!
Vallen & opstaan
XS4all, toegang voor iedereen. Een mooi gevonden naam van een bedrijf dat het anders wil, een mooie uitstraling! Voor je het weet combineer je iets Engels en Nederlands in je merknaam: wat nu 123Advies is, is begonnen als XSadvies. Toegang tot advies, toch? Mooi niet: mensen associeerde het met extra small advies. Slogan veranderd.. hielp ook niet. De bedrijfsnaam veranderen was de oplossing: altijd bovenaan in het alfabet met 123Advies!
Loslaten
In het jaar 2014 volgde het eerste personeelslid op de binnendienst en niet veel later werd de eerste adviseur aangenomen. Na dubbele werkweken en nooit meer vrije tijd stond oprichter Mark voor een keuze: nee zeggen of mensen opleiden die op een gelijke manier werken en handelen. De eerste adviseur die is aangenomen is Nico Boomgaard (inmiddels vestigingsmanagers op de Eglantier), later volgende Sander Speulman en Bas Pothoven. Allemaal harde werkers, communicatief vaardig die samen met een krachtige binnendienst vechten voor de klant. ‘Als ik zie hoe wij als team kunnen knokken voor klanttevredenheid geloof ik heilig dat wij zeer goed zijn in ons vak’.
Klanten maken 123Advies
Zeker in de beginjaren was niet elk gesprek vanzelfsprekend een klant. Wel is altijd de vraag gesteld: ‘wat zorgde voor die beslissing?’ ‘Zijn er zaken die anders hadden gekund?’. Leren en doorgaan, streven naar 100% tevredenheid. Niet met een 6 maar met een 10+! Inmiddels zijn we ruim 1000 reviews verder via verschillende websites en altijd maakt dat het team trots als er lovende woorden zijn geschreven.
Hoogtepunten (in kleine dingen)
Na een aantal leerjaren begin je de draai te vinden en ontstaat er een merk. Het is voor de adviseurs leuk als mensen vragen of het franchise is, dan straalt het toch wat uit! Kleine complimenten zorgen voor een grote glimlach. Mensen blij maken door verwachtingen te overtreffen doen we zelf ook graag: iemand die een afspraak heeft op zijn eigen verjaardag? Taart halen en de spreekkamer vol met slingers, gegarandeerd een glimlach als beloning.
In 2016 verkreeg 123Advies grote erkenning door het winnen van de hypotheekprijs. Dat 123Advies als eerste hypotheekkantoor door de magische grens van 500 reviews ging was ook fantastisch. Afsluitend en relatief recent kunnen we stellen dat we in Apeldoorn het enige kantoor zijn met 2 vestigingen en 4 onafhankelijke adviseurs. Dat Apeldoorn ons zo goed weet te vinden is eigenlijk een constant hoogtepunt voor team 123Advies.
Grote dank aan alle ambassadeurs!
123Advies zal altijd een zelfstandige naam blijven zonder duur marketingapparaat waar klanten een nummer worden. Dit doen we omdat onze overtuiging is dat naamsbekendheid mooi is, maar tevreden klanten zorgen voor het echte succes. Trouwe ambassadeurs zorgen voor een sneeuwbaleffect, of het nu gaat om 1 of 10 klanten doorsturen: bedankt! Jullie maken 123Advies tot wat het is en daar zijn we jullie al 10 jaar dankbaar voor.
Toekomst
123Advies is gegroeid door normaal te blijven, hard te werken, spiegels voor te houden en te luisteren naar wat klanten willen. Ondanks de groei blijft de kunst verwachtingen waar te maken en te blijven overtreffen. 123Advies zal haar visie voortzetten: iedereen heeft recht op een zorgeloos financieel leven met lage lasten en optimale zekerheid. Daar kan iedereen nu & in te toekomst bij 123Advies op rekenen!