Nu beschikbaar: Vernieuwde werkgeversverklaring waarbij de bedrijfsstempel niet meer nodig is
Sinds kort is er een nieuwe werkgeversverklaring beschikbaar gesteld vanuit 123Advies welke voldoet aan de eisen van NHG (Nationale Hypotheek Garantie), deze is voor werkgevers gemakkelijker in te vullen en dit bevorderd het hypotheekproces!
De werkgeversverklaring is een belangrijk document bij de hypotheekacceptatie. Bij de aanvraag van een hypotheek moet dit document zijn opgemaakt conform de model-werkgeversverklaring van 123Advies, per heden beschikbaar middels deze link.*
* Als bestand downloaden, werkt het beste in de browsers van Chrome en Safari.
Digitaal invullen & uitleg
De verbeteringen op de werkgeversverklaring zijn gericht op modernisering en het verkorten van de doorlooptijd, zo krijgen huizenkopers sneller zekerheid krijgen over hun hypotheek. Het nieuwe model is een interactieve PDF, die door de werkgever digitaal ingevuld kan worden. Hieronder een korte samenvatting:
1. Het document bevat verplichte velden en toelichtingen om een complete en juiste invulling te ondersteunen.
2. Nadat de werkgever het document volledig ingevuld heeft, moet de werkgever op het document een handtekening plaatsen. Voor wat betreft de ondertekening, wordt benadrukt dat er géén eisen worden gesteld aan de kleur inkt en/of handschriften.
3. Op deze nieuwe model-werkgeversverklaring hoeft dus geen firmastempel geplaatst te worden.
Wat doet 123Advies?
123Advies is het kantoor van Apeldoorn en omstreken als het gaat om volledig onafhankelijk hypotheekadvies. Wij kennen de persoonlijke aanpak van een klein kantoor maar de professionaliteit van een keten. Al onze tarieven zijn all-in en zeer scherp. Zelf deze unieke manier van dienstverlening ervaren? Klik hier voor een vrijblijvende afspraak of bel 055 – 790 88 11.